КЛБІ 2015

Текст – Дар’я Морозова
 
5 липня в Мюнстері добігла кінця друга частина міжнародного богословського семінару «Релігія і Церква як виклик сучасності: Німеччина й Україна» (28.06 – 05.07.2012), організованого спільно Мюнстерським університетом, Центром св. Климента «Спілкування та діалог культур», науково-видавничим об'єднанням «Дух і літера», Центром європейських гуманітарних досліджень НаУКМА, Інститутом релігійних наук св. Томи Аквінськогo і Київською духовною семінарією та академією.
 

Нагадуємо, що перша частина зустрічі відбулася в Києві (29.05–04.06.2012). Під час німецької сесії семінару було розглянуто шість нових тем: «Церква і суспільство», «Церква і сучасність», «Церква і держава», «Церква і політика», «Церква і магістеріум», «Віра і розум». Відповідно до задуму семінару, короткі вступні тези доповідачів від кожної зі сторін слугували вихідною точкою для загального обговорення. Уже в Києві ці обговорення були дуже живими й цікавими, тож тепер, коли всі учасники встигли краще познайомитися, розмова про віру набула особливо глибокого виміру.
 

Цьому сприяло також близьке знайомство з контекстом релігійного життя Німеччини. Відвідавши францисканський жіночий монастир, Мюнстерську семінарію і низку найдавніших базилік Вестфалії, православні учасники змогли розширити свої уявлення про традиційний католицизм. Водночас, зустрічі з молодіжними католицькими організаціями, такими як студентська громада Мюнстерського університету, прихід св. Феодора в Кельні, Інститут теології і політики в Мюнстері, явили нам західну духовність у значно більш несподіваному ракурсі. Кияни (не лише православні, а й католики і греко-католики) були здивовані незвичним для нас зовнішнім виглядом сучасного німецького католицизму, схильного до вельми сміливих літургійних експериментів та новаторства в пастирській і місіонерській діяльності, що ставить енергійний акцент на соціальному вимірі християнського життя. Мабуть, сьогоднішні дебати про релігію в Німеччині неможливо адекватно оцінити без урахування контрасту між «Старими» і «Новими».
 

Коном цього богословського дійства тут були мальовничі вулички стародавнього університетського містечка Мюнстер, який цілком полонив нас своїми романськими й готичними шпилями, багатством бібліотек, демократичних кнайп, велосипедів та інших виявів бурхливого студентського життя. Ми прослухали концерт органної музики у стародавній базиліці св. Ламберта (талановитий органіст, професор гри на органі Томаш Новак, серед іншого, імпровізував на тему української колядки), доторкнулися до атмосфери чарівного Кельна, побачили Вестфальський музей релігійної культури в Тельґте. Також ми мали можливість познайомитись із німецьким православ'ям, відвідавши тримовну, німецько-слов'яно-російську, Літургію у кельнській готичній базиліці, присвяченій сьогодні свв. Костянтину та Олені. Нарешті, щасливо поповнивши ряди мюнстерських велосипедистів, ми здійснили прогулянку до Бурґу Гюльзгоф – заміського маєтку відомої німецької поетеси ХІХ ст. Аннет фон Дросте Гюльзгоф.
 
Завдяки атмосфері взаємної приязні, відкритості й допитливості, два насичених тижні семінару, коли дискусії не припинялися від рання до пізньої ночі, дали, мабуть, більше, ніж міг дати компендіум чи курс лекцій. Але головне, чого вони нас навчили – це такій дефіцитній сьогодні повазі до інакшості: якими б далекими не були наші позиції із тих чи інших питань, за кожною з них стоїть незвідний екзистенційний досвід, який вимагає серйозного ставлення. Таке шанобливе ставлення до Іншого обіцяє продовження плідної бесіди і, очевидно, подальші спільні проекти.
 
 
 
 

ФОТОГАЛЕРЕЯ:

Міжнародний богословський семінар
в Мюнстері

Храми Мюнстера

Тельгте. Кельн. Вупперталь

Бург Гюльзгоф

Прогулянки Мюнстером

 

Пошук
Вхід
"Успенские чтения"

banner

banner